Fejlkoder

Se årsagen til en given fejl samt hvordan fejlen udbedres.

Avanceret fragtberegning ud fra alle ønskelige kriterier

List over fejlkoder

Husk at vi altid står klar til at hjælpe dig - både via email og telefon.

Årsag

Årsag til fejlen

Smart Send's server har returneret en fejl.

Ofte vil beskrivelsen indeholde en nærmere beskrivelse af fejlen.

Løsning

Løsningsforslag

Følg den nærmere beskrivelse eller kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som skal benytte til returfragt.

Løsning

Løsningsforslag

Gå ind i indstillingerne for hvert fragtfirma der benyttes og sæt hvilken fragtmetode der skal benyttes til returfragt for ordre placeret med en af dette fragtfirmas fragtmetoder.

Det kan fx være at GLS bruges til at sende pakker til kunderne, men at returfragt håndteres af PostNord.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at alle forsendelser (kolli) er sat som afsendt (har fået et tracking nummer) og modulet derfor ikke kan bestemme hvilke pakker der skal sendes.

Løsning

Løsningsforslag

Hvis der skal oprettes en ny label til en eksisterende forsendelse, så gå ind på forsendelsen og slet tracking nummeret. På den måde vil modulet forsøge at lave en ny label til den forsendelse.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at alle produkter er tilknyttet en forsendelse og modulet derfor ikke kan bestemme hvilke produkter der skal sendes.

Løsning

Løsningsforslag

Slet evt tracking numre, så vil modulet forsøge at lave en ny pakkelabel.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan finde nogen uafsendte forsendelser (kolli) eller oprette en ny forsendelse.

Løsning

Løsningsforslag

Slet evt tracking numre, så vil modulet forsøge at lave en ny pakkelabel.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet forsøger at finde information om et udleveringssted for ordre men en fragtmetode der ikke skal sende til et udleveringssted.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Der er sket en uventet fejl på API'en.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsagen til fejlen

Modulet forsøger at lave et tomt API kald.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede ingen ordre.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede ingen forsendelser.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede en ordre som modulet ikke kunne genkende.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede hverken en label eller en fejlkode.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke indsætte tracking koden i webshoppen.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke ændre ordrens status.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke sende mail om at ordren er afsendt.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke indsætte en kommentar på ordren.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Der er ikke indtastet et Smart Send-brugernavn i modulets indstillinger.

Løsning

Løsningsforslag

Opret en Smart Send konto. Når kontoen er oprettet vil du modtage et brugernavn og en licenskode på mail. De informationer skal indtastes i modulet indstillinger for at forbinde modulet med kontoen.

Årsag

Årsag til fejlen

Der er ikke indtastet en Smart Send-licenskode i modulets indstillinger.

Løsning

Løsningsforslag

Opret en Smart Send konto. Når kontoen er oprettet vil du modtage et brugernavn og en licenskode på mail. De informationer skal indtastes i modulet indstillinger for at forbinde modulet med kontoen.

Årsag

Årsag til fejlen

cURL er ikke aktiveret på serveren.

Løsning

Løsningsforslag

Kontakte jeres webhost og få dem til at aktivere cURL på siden.

Årsag

Årsag til fejlen

Smart Send's server har returneret en fejl.

Ofte vil beskrivelsen indeholde en nærmere beskrivelse af fejlen.

Løsning

Løsningsforslag

Følg den nærmere beskrivelse eller kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som skal benytte til returfragt.

Løsning

Løsningsforslag

Gå ind i indstillingerne for hvert fragtfirma der benyttes og sæt hvilken fragtmetode der skal benyttes til returfragt for ordre placeret med en af dette fragtfirmas fragtmetoder.

Det kan fx være at GLS bruges til at sende pakker til kunderne, men at returfragt håndteres af PostNord.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan bestemme den fragtmetode som kunden valgte ved checkout. Dette skyldes, at kunden har valgt en fragtmetode som ikke er opsat i Smart Sends modul.

Løsning

Løsningsforslag

Fragtmetoden skal sættes op i Smart Send modulet i stedet, så fremtidige ordre bliver placeret med en fragtmetode fra Smart Sends modul.

I enkelte systemer er det muligt at ændre fragtmetoden til en Smart Send metode efter at kunden har placeret ordre. Er dette ikke muligt, er eneste løsning at lave labels til ordren manuelt i fragtfirmaets TA system.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at alle forsendelser (kolli) er sat som afsendt (har fået et tracking nummer) og modulet derfor ikke kan bestemme hvilke pakker der skal sendes.

Løsning

Løsningsforslag

Hvis der skal oprettes en ny label til en eksisterende forsendelse, så gå ind på forsendelsen og slet tracking nummeret. På den måde vil modulet forsøge at lave en ny label til den forsendelse.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at alle produkter er tilknyttet en forsendelse og modulet derfor ikke kan bestemme hvilke produkter der skal sendes.

Løsning

Løsningsforslag

Slet evt tracking numre, så vil modulet forsøge at lave en ny pakkelabel.

Årsag

Årsag til fejlen

Fejlen skyldes, at modulet ikke kan finde nogen uafsendte forsendelser (kolli) eller oprette en ny forsendelse.

Løsning

Løsningsforslag

Slet evt tracking numre, så vil modulet forsøge at lave en ny pakkelabel.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet forsøger at finde information om et udleveringssted for ordre men en fragtmetode der ikke skal sende til et udleveringssted.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Der er sket en uventet fejl på API'en.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsagen til fejlen

Modulet forsøger at lave et tomt API kald.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede ingen ordre.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede ingen forsendelser.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede en ordre som modulet ikke kunne genkende.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Serveren returnede hverken en label eller en fejlkode.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke indsætte tracking koden i webshoppen.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke ændre ordrens status.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke sende mail om at ordren er afsendt.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Modulet kunne ikke indsætte en kommentar på ordren.

Løsning

Løsningsforslag

Denne fejl bør ikke forekomme. Kontakt Smart Send for hjælp til at løse problemet.

Årsag

Årsag til fejlen

Der er ikke indtastet et Smart Send-brugernavn i modulets indstillinger.

Løsning

Løsningsforslag

Opret en Smart Send konto. Når kontoen er oprettet vil du modtage et brugernavn og en licenskode på mail. De informationer skal indtastes i modulet indstillinger for at forbinde modulet med kontoen.

Årsag

Årsag til fejlen

Der er ikke indtastet en Smart Send-licenskode i modulets indstillinger.

Løsning

Løsningsforslag

Opret en Smart Send konto. Når kontoen er oprettet vil du modtage et brugernavn og en licenskode på mail. De informationer skal indtastes i modulet indstillinger for at forbinde modulet med kontoen.

Årsag

Årsag til fejlen

cURL er ikke aktiveret på serveren.

Løsning

Løsningsforslag

Kontakte jeres webhost og få dem til at aktivere cURL på siden.

TOP