Vælg type Smart Send support

Du kan kun vise afhentnignssteder hvis du har en aktiv bruger på enten et betalt abonnement eller på trial, som er forbundet til vores system med en API Token.

Når fragtmetoden vælges, kan du så se en tekst, om at der sendes til kundens nærmeste afhentningssted?

Nej: Tjek at fragtmetoden er sat til Afhentningssted og ikke som Privatpakke uden omdeling (her sendes pakken automatisk til kundens nærmeste afhentningssted, som selv vælges af fragtfirmaet, enten ved label oprettelse eller ved selve forsendelsen). Hvis fragtmetoden er Afhentningssted så er vores modul muligvis ikke kompatibelt med jeres checkout flow. Kontakt supporten så vi kan finde årsagen.

Ja: Det kan skyldes flere ting. Tjek først:

  1. Tjek at der er indtastet en gyldig forsendelsesadresse i checkout (denne bruges til at finde de nærmeste afhentningssteder, så adressen skal være gyldig).
  2. Der er indtastet ukorrekt brugernavn og API Token i modulets indstillinger
  3. Fragtmetoden er sat som “Afhentningssted” (Engelsk: “Pickuppoint”) i tabellen over fragtmetoder. Alle andre fragtmetoder vil ikke vise en dropdown med afhentningssteder.
  4. Du har ikke opsat en forsendelsesmetode der er gyldigt til det valgte område/zone, produkt i kurven eller vægtklasse.
  5. Placeringen af dropdown menuen er skjult. Prøv at ændre placeringen til under forsendelsesmetoden. 

Hvis der stadig ikke vises en dropdown under checkout så kontakt os for hjælp. Det kan skyldes at temaet eller andre moduler overskriver checkout filen så vores modul bliver ignoreret.

Der kan være flere årsager til, at I ikke kan lave labels. Tjek fejlkoden og find løsningen på vores liste over fejlkoder.
Liste overfejl og løsninger

Husk altid at tjekke:

  • At din Smart Send bruger aktiv med et gyldigt abonnement.
  • At din shop forbunder til Smart Send med en API Token.
  • At alle dine loginoplysninger til fragtfirmaet er korrekte. Har du fx ændret password på et tidspunkt?
  • At ordren er placeret via Smart Send pluginet.
  •  

Indtil der er fundet en løsning, så er eneste mulighed, at lave labels manuelt via fragtfirmaernes egne systemer:

Hvis du kun kan printe demolabels kan der være 3 forklaringer.

1. Du har ikke noget gyldigt abonnement. Gå til Smartsend.dk/login og under det enkelte website kan du finde subscription. Her kan du se hvilket abonnement du kører på.

2. Du har ikke indtastet dine fragtoplysninger. Du kan se dine indtastede fragtoplysninger under Smartsend.dk/login og carrier accounts under det enkelte website.

3. Du har slået demo mode til i dit modul.

Du kan sagtens printe på en A4 printer med Smart Send. Der kan være forskel på hvordan udskriften kommer ud alt efter hvordan du printer.

Ved print direkte fra en browser anbefaler vi Firefox. Firefox brugeren computerens egne printindstillinger hvor Chrome, Edge og Safarai bruger sine egne printer indstillinger. 

Ved print fra computeren, hvor man har downloadet PDF'en og IKKE åbnet den i sin browser, anbefaler vi at bruge Adobe reader, hvor man nemt kan indstille sine printfunktioner for PDF. 

Se også vores printguide. Her kan du se printopsætning for print fra både Mac og Windows computere samt Safari, Chrome, Firefox og Edge.

Hvis du ikke kan få vist listen over nærmeste afhentningssteder, kan der være et par forklaringer.

  • Du har ikke et aktivt Smart Send abonnement. Tjek det på smartsend.dk/login - website - subscriptions
  • Du har slået demo mode til på din webshop under dine Smart Send indstillinger
  • Du har ikke forbundet din webshop til din Smart Send bruger med en gyldig API Token

Du kan stadig modtage ordre, som der senere hen kan printe labels til når webshoppen er korrekt forbundet.

Du kan opsætte din fragtaftale i Smart Send ved at logge ind via smartsend.dk/login

Under Accounts kan du indtaste dine login oplysninger til hvert enkelt fragtfirma.

Hvis du ikke har en fragtaftale endnu kan du få Smart Send til at hjælpe dig her: Få fragtaftale

Hvis du har brug for hjælp til at opsætte selve fragtberegningen på din webshop kan du se vores guides her:
WooCommerce
Magento
PrestaShop

Smart Sends fragtmoduler understøtter pånuværende tidspunkt WooCommerce, Magento og PrestaShop.

Det er også muligt at få custom løsninger i form af SDK'er. Hvis dette ønskes kontakt da support@smartsend.dk

Nej.

Der er ingen pris pr. label hos Smart Send. Dit abonnement fastsætter hvilke funktioner du har adgang til. Du kan se vores forskellige abonnementer og funktioner her: smartsend.dk/priser

Denne fejlbesked betyder, at login-oplysningerne til GLS/PostNord/Bring på din konto er forkerte.

Hvis passwordet er ændret i Pacsoft/YourGLS/MyBring skal det også ændres i Smart Send.

Det er muligt at ændre login oplysningerne her: smartsend.dk/login

Bemærk, at fejlen for PostNord-kunder også kan skyldes, at Unifaun XML-posting ikke er aktiveret i Pacsoft.

Hos Smart Send er din Databehandleraftale automatisk en del af vores handelsbetingelser.

Du godkender derfor databehandler aftalen med os når du opretter din profil. Du kan se afsnittet om GDPR her: GDPR

Du kan nemt få din egen fragtaftale ved at udfylde informationerne i vores online formular. Få egen fragtaftale

Aftalen indgås mellem dig og de(t) valgte fragtfirma(er). Smart Send er kun videreformidler af dine pakkeoplysninger og ikke sælger af selve fragten.

Ja. Med Smart Send er det muligt at sende pakker til alle lande i hele verden, så længe du har en gyldig pakkeaftale hos et fragtfirma.

Hvis du ikke har en pakkeaftale kan Smart Send hjælpe dig med at få en her: Få fragtaftale her

Ja.

Du kan lave lige så mange labels til en ordre du gider. Du kan nemt inde fra hver enkelt ordre vælge "generate label" og få lavet en ny brugbar label.

Dette er fx brugbart hvis du skal gensende en ordre der er blevet væk i posten, var defekt ved modtagelse eller der manglede enkelte produkter i pakken til kunden.

Som oftest betaler du kun for de labels du rent faktisk sender og ikke for dem du laver og ikke får afsendt. Tjek dog med dit fragtfirma i tilfælde af spørgsmål om dette.

Ja.

Under hver ordre i din webshop kan du nemt oprette og printe returlabels ved at vælge "Generate retun label".

Det forudsætter at du ved oprettelsen af ordren har defineret en returmetode

Du kan også printe pakkelabel og returlabel på sammetid, hvis du ønsker at vedlægge en returlabel til alle dine ordre. Dette vil fx være nyttigt hvis du altid tilbyder gratis retur.

Bemærk at du kun bliver opkrævet returfragten af dit fragtfirma hvis lablen bliver brugt.

Ja.

Smart Send kan leverer pakkelabels til lande i hele verden så længe landet er dækket af dine pakkeaftale.

Pakken skal dog på nuværende tidspunkt afsendes fra Danmark, Sverige, Norge eller Finland.

Smart Send understøtter lige nu PostNord, GLS og Bring, men flere kommer hele tiden til. Hvis du vil har et ønske til et specifikt fragtfirma er du velkommen til at kontakte os her support

Hvis du ønsker at få hjælp til at få din egen fragtaftale kan du få det her: Få egen fragtaftale

Sproget til din Smart Send integration er styret af sprogindstillingerne i din webshop. Der er mulighed for enten Dansk sprog hvis din webshop er indstillet til dansk, ellers vil default sproget være engelsk.

smartsend.dk/login er der kun mulighed for engelsk.

Når du opretter en bruger hos Smart Send får du automatisk et 30 dages gratis trial abonnement hvor du frit kan prøve alle funktionerne.

Efter din gratis prøveperiode vil du stadig være i stand til at lave demolabels og teste opsætningen af Smart Send, men du vil ikke være i stand til at lave rigtige labels før du overgår til et betalende abonnement.

Smart Send priser

Nej.

Smart Send sælger ikke fragt og labels. Det skyldes at vi mener kunderne selv skal have gavn af de mængderabatter de opnår uden at skulle betale til et fordyrende mellemled.

Smart Send vil dog godt hjælpe vores kunder med at få deres egen fragtaftale hvilket de kan få her: Få egen fragtaftale

Du kan tjekke dine login oplysninger til fragtfirmaet ved at logge ind på din profil på dit fragtfirmas hjemmeside.

Det vil også være her du kan få genskabt glemte passwords til dem. Husk at du skal opdatere dine oplysninger hos Smart Send hvis du ænder enten brugernavn, password eller andet hos dit fragtfirma. Uden dette kan vi ikke koble din Smart Send profil op med din konto hos fragtfirmaet.

PostNord: PacSoft
Bring: MyBring
GLS: YourGLS

Du kan ændre alle dine oplysninger under din profil på smartsend.dk/login under settings.

Du kan ændre dit password ved at logge ind på din profil og gå til "security". Her kan ændre dit password.

Hvis du har glemt dit password kan du genskabe det ved at følge dette link. smartsend.dk/recover.

Ja.

Du kan godt bruge din Smart Send accounts til flere forskellige webshops. Du kan registre dine forskellige webshops under din bruger på Smartsend.dk/login under websites. Her kan du styre hvilke websites du har, dine fragtaftaler og hvilke abonnementer du ønsker at tilknytte de enkelte webshops.

Fragtfirmaerne har et makismal antal tegn du må medsende som ordre kommentar til en pakkelabel. Hvis du oplever fejlen skal du enten manuel ændre længden på kommentaren eller krydse feltet fra i dine Smart Send indstillinger i modullet om kommentaren skal medtages på pakkelablen eller ej.

Ja.

Du kan nemt indtaste og benytte flere fragtfirmaer til samme webshop. Hvis du på din konto på Smartsend.dk under website --> carrier accounts kan du se hvilke fragtaftaler du allerede har tilknyttet og hvilke du har mulighed for at tilknytte.

Du kan nemt opdatere din Smart Send installation inde fra dit webshopsystem. Alt efter hvilken type webshop du har vil dine plugins/app/moduller ligge forskellige steder, men det vil være herfra du kan opdatere Smart Send når dette er nødvendigt.

Du kan se vores konfigurationsguides for alle webshopssystemer øverst på siden under integrationer.

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at importere dine priser fra dit fragtfirma.

Du kan dog nemt sætte det op selv ved at følge vores installations og konfigurationsguides under fanen integrationer.
WooCommerce
Magento
Prestashop

Du kan finde Smart Sends guide til printer opsætning her: Printerosætning

Dine indstillinger for labelstørrelser bliver defineret af det fragtfirma du benytter eller din printer. Smart Send laver automatisk labels i det format som er defineret der.

Du kan logge ind på din profil hos fragtfirmaet og ændre indstillingerne her, fx skifte fra A4 til labelprinterformat.

Hvis udfordringen er opsætningen af din printer kan du se vores guide til opsætning af printere her: Printer opsætning

Hvis dine labels stadig ikke kommer korrekt ud så kontakt da dit fragtfirma eller din printerleverandør som kan guide dig i lige præcis din printer.

Hvis du gerne vil være betatester af vores nyeste funktioner og moduller kan du skrive til os på support@smartsend.dk hvor du angiver "betatester" i emnefeltet.

Skriv gerne lidt om dig selv, dit firma og hvad du ønsker at betateste så vi ved hvad der er relevant for lige netop dig.

Hvis du logger ind på smartsend.dk/login kan du ændre eller opsige dit abonnement for hver enkelt tilknyttet website under website - subscriptions.

Her er det både muligt at skifte betalingsperiode og abonnementstype.

Dit brugernavn er den mail du oprettede dig med. Hvis du ønsker at ændre din mail kan du logge ind på smartsend.dk. Under din profil kan du se dit brugernavn og ændre det.

Her kan du også ændre password, tilføje/fjerne website og tilføje nye api nøgler.

Hvis du logger ind på smartsend.dk kan du ændre eller opsige dit abonnement for hver enkelt tilknyttet website under website - subscriptions.

Her er det både muligt at skifte betalingsperiode og abonnement.

Dit abonnement vil stadig være aktivt i hele den resterende abonnementsperiode, men vil ikke blive forlænget ved udløbet. Du vil derfor også stadig have adgang til alle de features der er i dit abonnement.

Hvis du ændrer dit password til din Your-GLS-konto, skal du også ændre det på din Smart Send-konto, så vores system kan snakke med Your-GLS.

Dette gøres nemt via smartsend.dk/login

Password og brugernavn kan findes under det pågældende website og under carrier information. Her kan du ændre dine login informationer til fragtfirmaet

Hvis du ændrer dit password til din MyBring-konto, skal du også ændre det på din Smart Send-konto, så vores system kan snakke med MyBring.

Dette gøres nemt via smartsend.dk/login

Password og brugernavn kan findes under det pågældende website og under carrier information. Her kan du ændre dine login informationer til fragtfirmaet

Pacsoft er den platform som PostNord bruger til at lave alle deres pakkelabels med. Pacsoft forudsætter at man tilkøber XML posting eller APIConnect før man kan printe pakkelabels direkte fra din shop.

Hvis du er under din trial periode kan Smart Send aktivere en gratis prøveperiode til XML Posting og APIConnect, så du kan teste systemet af uden nogen omkostninger.

Du kan logge ind på din Pacsoft konto her: pacsoftonline.com

Du kan læse om PostNord og Pacsoft her: PostNord

Pacsoft Danmark kan kontaktes direkte på (+45) 787 91 704

Hvis du ændrer dit password til din Pacsoft-konto, skal du også ændre det på din Smart Send-konto, så Smart Send modulet kan kommunikere med Pacsoft.

Dette gøres nemt via smartsend.dk/login

Password og brugernavn kan findes under det pågældende website og under carrier information. Her kan du ændre dine login informationer til fragtfirmaet

Pacsoft Danmark kan kontaktes direkte på (+45) 787 91 704

Dit Pacsoft abonnement er styret af Unifaun og du kan se dit abonnement pacsoftonline.com under "min konto". Smart Send kan ikke opsige dit abonnement på dine vegne, og du skal derfor selv tage fat i Unifaun/Pacsoft.

Pacsoft Danmark kan kontaktes direkte på (+45) 787 91 704

01

Log ind i Pacsoft

Log ind i Pacsoft Online Log ind i Pacsoft Online
02

Køb tilbehør

Vælg Køb tilbehør i menuen til venstre Pacsoft Online Webshop
03

Unifaun webshop

Klik på Vælg ud for Unifaun Unifaun Webshop
04

Flere funktioner

Klik på Vis ud for Flere funktioner Unifaun Webshop
05

Unifaun XML Posting

Klik på Vis ud for Unifaun ERPConnect - XML Posting Unifaun XML Posting
06

Bestillingsside

Klik på Til bestillingssiden Unifaun XML Posting bestilling
07

Udfyld formular

Udfyld formularen. Vælg Smart Send som Virksomhedssystem og XML-format som Bestillingsfilformat. Unifaun XML Posting til Smart Send
08

Godkend

I vil modtage en email fra Unifaun, når XML Posting er aktiveret. Det tager typisk 1-2 hverdage.

Unifaun XML Posting er en ekstra service i Pacsoft Online og Unifaun Online. Servicen gør det muligt for eksterne systemer, som fx Smart Send, at integrere med Pacsoft Online eller Unifaun Online.

Da PostNord benytter Pacsoft Online, er Unifaun XML Posting derfor en forudsætning for at kunne sende ordre fra en webshop til Pacsoft Online og dermed lave pakkelabels.

Unifaun XML posting koster 49 DKK/måned og faktureres halvårligt direkte af Unifaun (leverandør af Pacsoft). Smart Send har intet med opkrævning at gøre. Det er dog muligt at få 30 dages gratis prøve på Unifaun XML Posting, hvis Smart Send aktiverer XML posting. På den måde er det muligt at teste systemet helt gratis i 30 dage.

Pacsoft Danmark kan kontaktes direkte på (+45) 787 91 704

  1. Log ind i Pacsoft Online eller Unifaun Online
  2. Vælg Administration i menuen til venstre
  3. Vælg Min konto i menuen til venstre

Unifaun XML posting er kun aktiveret hvis:

  • Informationerne i punktet Unifaun ERPConnect information er udfyldt og
  • Der er et afsnit Debiteringsgrundlag som har en linje med XML posting og en gyldig periode

Pacsoft Danmark kan kontaktes direkte på (+45) 787 91 704

Unifaun XML posting

Din URL og din API Nøgle passer ikke sammen.

Din API Nøgle er kun gyldigt for et domæne, som du kan se på din bruger på smartsend.dk/login.

Du skal derfor ændre din url så den passer med din webshop. Fx er der forskel på smartsend,dk og smartsend.io.

Vær opmærksom på der er forskel på den API Token du skal bruge til Smart Send systemet og den API Key du skal bruge til Pacsoft.

API Token = Smart Send
API Key = Pacsoft

Vær desuden opmærksom på at din API Key til Pacsoft ikke er indsat med et mellemrum før eller efter nøglen. Tjek også at du ikke forsøger at indsætte en nøgle til XML posting eller ERP Connect i feltet for API Key. 

Hvis du skal tilføje en forsendelsesmetode til en manuelt oprettet ordre, skal du bruge det rigtige meta data til at bestemme forsendelsesmetoden i Smart Send pluginet. Den nemmeste måde at finde meta databeskrivelsen er ved at gå ind på en eksiterende ordre med en eksisterende forsendelsesmetode og kopiere her fra. 

Når du nulstiller dit password sender systemet automatisk en mail til dig med et gendannelseslink.

  • Hvis e-mailen ikke er korrekt vil du få beskeden "We can't find a user with that e-mail address"
  • Hvis mailen er korrekt vil du få en grøn boks med beskeden "We have e-mailed your password reset link!"

Hvis du ikke modtager mailen skal du tjekke din spam folder samt evt blokere din mail udbyder kan have sat op.

Du kan kun vise afhentnignssteder hvis du har en aktiv bruger på enten et betalt abonnement eller på trial, som er forbundet til vores system med en API Token.

Hvis du har et gyldigt Smart Send abonnement følg da guiden nedenfor.


Når fragtmetoden vælges, kan du så se en tekst, om at der sendes til kundens nærmeste afhentningssted?

Nej: Tjek at fragtmetoden er sat til Afhentningssted og ikke som Privatpakke uden omdeling (her sendes pakken automatisk til kundens nærmeste afhentningssted, som selv vælges af fragtfirmaet, enten ved label oprettelse eller ved selve forsendelsen). Hvis fragtmetoden er Afhentningssted så er vores modul muligvis ikke kompatibelt med jeres checkout flow. Se hvilke checkout flows vi er kompatible ved at gå til vores integrationer øverst på siden. Ellers kan du kontakte supporten så vi kan finde årsagen.

Ja: Det kan skyldes flere ting. Tjek først:

  1. Tjek at der er indtastet en gyldig forsendelsesadresse i checkout (denne bruges til at finde de nærmeste afhentningssteder, så adressen skal være gyldig).
  2. Der er indtastet ukorrekt brugernavn og API Token i modulets indstillinger
  3. Fragtmetoden er sat som “Afhentningssted” (Engelsk: “Pickuppoint”) i tabellen over fragtmetoder. Alle andre fragtmetoder vil ikke vise en dropdown med afhentningssteder.
  4. Du har ikke opsat en forsendelsesmetode der er gyldigt til det valgte område/zone, produkt i kurven eller vægtklasse.
  5. Placeringen af dropdown menuen er skjult. Prøv at ændre placeringen til under forsendelsesmetoden.
  6. Tjek at andre plugins ikke overskriver Smart Send funktionaliteten.

Hvis der stadig ikke vises en dropdown under forsendelsesmetoden i checkout så kontakt os for hjælp. Det kan skyldes at temaet eller andre moduler overskriver checkout filen så vores modul bliver ignoreret.

Smart Send handlingsboksen findes kun på ordre der er placeret med en Smart Send forsendelsesmetode.

Hvis den mangler skal du derfor tjekke hvilke forsendelsesmuligheder du tilbyder dine kunder. Hvis en af dem ikke er opsat med Smart Send, vil du ikke kunne printe labels automatisk til ordre placeret med denne forsendelsesmetode.

 

Smart Send kan på nuværende tidspunkt ikke vise afhentningssteder til kunder der bruger Klarna som betalingsløsning.

Årsagen er at kundens forsendelsesinformationer indtastes i Klarna, som ikke returnere disse informationer til webshoppens kasse-side. Uden modtageradresse kan Smart Send ikke beregne nærmeste afhentningssted.

Det er selvfølgelig stadig muligt at bruge Smart Send med Klarna. Når ordren er placeret vælger fragtfirmaet selv det nærmeste afhentningssted baseret på kundens adresse. 

 

Rækkefølgen af dine fragtmetoder som kunden ser er bestemt af din opsætning i webshoppen. Gå til der i dit webshop hvor du har indtastet dine forsendelsesmetoder.

Når du er her vil webshoppen som oftest vise den metode der står øverst først. I nogle systemer kan det også være muligt at rangerer dem efter billigste først. Dette vil være en indstilling du har tilvalgt efterfølgende og er ikke en standard Smart Send feature.

Udseendet på dropdown menuen er styret af dit tema på shoppen. Smart Send har lavet en generel styling som fungerer til de fleste temaer. Hvis du ønsker at ændre udseendet på shoppen styres dette fra dit eget tema eller en individuel ændring af dine CSS filer.

Vær opmærksom på at hvis du tilpasser Smart Send eller dit tema kan du miste funktionalitet ved fremtidige opdateringer.

Hvis du oplever der er moms/VAT på din regning selvom du har en Svensk eller Norsk virksomhed, skyldes det at der ikke er registreret et gyldigt CVR/VAT no. på din bruger.

Hvis du fuldføre registreringen af din profil inkl CVR/VAT no. vil du også se at det forsvinder fra din regning.

Danske virksomheder vil altid blive opkrævet moms på deres køb.

Smart Send virker også med PostNords Vælg Selv Udleveringssted fra vConnect eller vConnect PostNord Delivery Checkout. Vi understøtter altid de nyeste versioner af pluginet, som du kan opdatere til inde fra din webshop. Hvis du er i tvivl om hvilken version er den seneste er du velkommen til at kontakte os på support@smartsend.dk.

Find de seneste versioner her
WooCommerce
Magento 1

Du kan læse mere om pluginet på vConnects hjemmeside eller på Postnord.dk.

Momsindstillingerne for fragten styres af de generelle indstillinger for din webshop. Du vil som udgangspunkt altid skulle opkræve moms af den fragt du opkræver fra dine kunder.

Hvis du er i tvivl om der er moms på din fragt kan du forsøge at lave en test ordre og tjekke momsbeløbene.

Opkræver du ikke moms på fragten tjek da følgene:

  1. Generelle momsindstillinger på webshoppen gælder også forsendelse
  2. Er den enkelte forsendelsesmetode opsat med moms ekskluderet
  3. Har jeg andre moduller der påvirker moms til nationale og internationale forsendelser

De fleste webshopejere har skulle håndtere returnering af enkelte varer eller hele ordre. Men hvad er reglerne for det?

Grundlæggende er der forskel på fortrydelsesret/returret eller reklamationer.

Fortrydelsesret:
Alle kunder i online butikker har altid minimum 14 dages retturret fra modtagelsesdagen af ordren. Modtagelsesdagen er den dag kunden har afhentet varen på udleveringsstedet eller signeret for modtagelsen af pakken på anden vis.
Hvis kunden indenfor de 14 dage kør krav på sin returret, har kunden selv yderligere 14 dage til at returnere varen.

Ved fortrydelse af et køb er sælger (webshoppen) ikke forpligtet til at sørge for eller betale returfragt.

Reklamationer:
Hvis kunden reklamerer over en modtaget varen har sælger som udgangspunkt 3 muligheder. Udbedring, ombytning eller hel/delvis returnering af købssummen.
Både i forbindelse med udbedring og ombytning, vil sælger være forpligtet til at stå for returfragt. Tommelfingerreglen er, at det ikke må være til unødvendigt besvær for kunden at varen har en mangel.

Du kan læs mere om fortrydelsesret og reklamation på forbrug.dk.
Fortrydelsesret
Reklamationsret

Vi hjælper meget gerne med at sætte dine forsendelsesmetoder op på shoppen.

Før vi kan det, skal vi bruge et login til din webshop samt vide hvordan du vil have sat det op.

Send derfor følgende til os:

  • Brugernavn (oprettet til support@smartsend.dk)
  • password
  • Link til log ind siden
  • Hvilket fragtfirma og hvilken forsendelsesmetode skal opsættes
  • Hvad skal forsendelsesmetoden koste for din kunde
  • Tilbyder du fri fragt og hvornår gør du det?

Din adresse til returfragt bliver styret af din indtastede adresse på Smartsend.dk/login

Log ind på din profil og gå til website - website profile. Her kan du ændre dit firmas adresse som bliver brugt til returneringer.

Smart Sends API token er begrænset til 1 domæne adgangen. Du skal derfor oprette en ny token hvis du enten skifter domæne eller opretter et nyt.

Du kan oprette nye API Tokens ved at logge ind på smartsend.dk/login og gå til Connect. Her kan du oprette lige så mange nye API Tokens som du har brug for, eller slette gamle API Tokens du ikke længere benytter.

Hvis du skal tilføjeen ny API Token til et nyt domæne, skal du starte med at oprette domænet i fanen "Websites". Herefter er det muligt at tilknytte API Tokens under "Connect"

Når du sender en pakke er navnet på pakkelablen bestemt af dine informationer fra fragtfirmaet. Hvis du vil ændre navnet, adressen, telefonnummeret eller andet hertil, skal du derfor logge ind på din profil hos fragtfirmaet.

Pacsoft
YourGLS
MyBring

Navnet til returlabels er derimod bestemt af dine indtastede oplysninger på smartsend.dk. Hvis du vil ændre modtager navnet på returlabels skal du derfor logge ind på smartsend.dk, gå til det pågældende Website og ændre "Sender Address" under "Website Profile"

Send Smart Send en besked

Bliv ringet op af vores support

Vi ringer dig op snarest mulig, og vil være
behjælpelig med de spørgsmål du eventuelt har.
Du kan også ringe til os på +45 30 27 47 35

Hvad er Unifaun API Connect?

Unifaun APIConnect er en service i Pacsoft Online og Unifaun Online, der gør det muligt for eksterne systemer som fx Smart Send, at integrere med Pacsoft Online eller Unifaun Online.
Da PostNord benytter Pacsoft Online, er Unifaun APIConnect derfor en forudsætning for at kunne sende ordre fra en webshop til Pacsoft Online og dermed lave pakkelabels.
Unifaun APIConnect koster 49 DKK/måned og faktureres halvårligt direkte af Unifaun (leverandør af Pacsoft).
Smart Send har intet med opkrævning at gøre. Det er dog muligt at få 30 dages gratis prøve på Unifaun API Connect, hvis Smart Send aktiverer API Connect. På den måde er det muligt at teste systemet helt gratis i perioden API Connect, hvis Smart Send aktiverer det for dig.
Kontakt Smart Send kundeservice øverst på siden med dit brugernavn for at få aktiveret API Connect. Du skal have indtastet dine Pacsoft oplysninger på din profil på forhånd. Hvis du selv vil aktivere det kan du følge guiden nederst på siden.

Til svenske kunder: Vær opmærksom på at Unifaun har andre priser for svenske konti. Normal pris 2500SEK i oprettelse og 2000SEK i årlig abonnement. Ved aktivering gennem Smart Send koster API Connect til svenske Pacsoft konti kun 2000DKK i alt det første år.

Hvad er Unifaun XML Posting?

Unifaun XML Posting er en ekstra service i Pacsoft Online og Unifaun Online, der gør det muligt for eksterne systemer, som fx Smart Send, at integrere med Pacsoft Online eller Unifaun Online.

Da PostNord benytter Pacsoft Online, er Unifaun XML Posting derfor en forudsætning for at kunne sende ordre fra en webshop til Pacsoft Online og dermed lave pakkelabels.

Unifaun XML posting koster 49 DKK/måned og faktureres halvårligt direkte af Unifaun (leverandør af Pacsoft). Smart Send har intet med opkrævning at gøre. Det er dog muligt at få 30 dages gratis prøve på Unifaun XML Posting, hvis Smart Send aktiverer XML posting. På den måde er det muligt at teste systemet helt gratis i 30 dage.

Sådan aktiveres Unifaun XML posting

01

Log ind i Pacsoft

Log ind i Pacsoft Online Log ind i Pacsoft Online
02

Køb tilbehør

Vælg Køb tilbehør i menuen til venstre Pacsoft Online Webshop
03

Unifaun webshop

Klik på Vælg ud for Unifaun Unifaun Webshop
04

Flere funktioner

Klik på Vis ud for Flere funktioner Unifaun Webshop
05

Unifaun XML Posting

Klik på Vis ud for Unifaun ERPConnect - XML Posting Unifaun XML Posting
06

Bestillingsside

Klik på Til bestillingssiden Unifaun XML Posting bestilling
07

Udfyld formular

Udfyld formularen. Vælg Smart Send som Virksomhedssystem og XML-format som Bestillingsfilformat. Unifaun XML Posting til Smart Send
08

Godkend

I vil modtage en email fra Unifaun, når XML Posting er aktiveret. Bestiller du indenfor normal arbejdstid er det normalt indenfor få timer.
TOP