Returfragt

Med Smart Sends integration har man mulighed for at yde endnu bedre service til sine kunder.

Returfragt med Smart Send
Tracking af pakker med Smart Send

Returfragt

Kunderne skal selvfølgelig have mulighed for at kunne sende produkterne retur.

Her er nogle muligheder for hvordan en webshop kan håndtere returfragt:

  • Vedlægge returlabel i alle forsendelser
  • Kunden kan købe, eller gratis downloade, en returlabel på webshoppen
  • Kunden kan kontakte webshoppen og få fremsendt en returlabel (mail med pdf-fil eller via brev)
  • Kunden står helt selv for returfragt (dette anbefales ikke)

Bemærk at fragtfirmaerne først fakturerer for returlabels, hvis de tages i brug af kunden.

Returlabels kan printes direkte i Smart Send modulet, på samme måde som almindelige pakkelabels.

Krav på retur?

I Danmark har webshop-kunder altid 14 dages fortrydelsesret, der starter fra leveringen af varen.

Hvem betaler returfragten?

Det er ikke et krav, at webshops betaler returfragten, men det er en god service som flere og flere webshops bruger til at øge deres salg.

Er fragten returpligtig?

Ved et fortrudt køb, skal kunden have tilbagebetalt ordrens totalpris - inklusiv de oprindelige leveringsomkostninger.

VI ER VILDE MED AT LEVERE NOGET DER VIRKER

Over 2000 danske webshops benytter sig allerede af Smart Send

TOP