Positivt Black Friday salg 2017

Black Friday 2017 | Designed by Harryarts / Freepik

Black Friday salget er steget kraftigt de seneste par år, og i 2017 blev der slået rekord med en omsætning på 2,1 milliarder kroner.

Selvom Black Friday oprindeligt var tiltænkt de fysiske butikker, mens Cyber Monday var tiltænkt webshops, så er de danske netbutikker kommet med på Black Friday bølgen. Det har vi også kunnet mærke hos Smart Send.

Hvordan gik det for vores kunder?

Det gik rigtig godt for vores kunder. Vores kunder har oplevet en gennemsnitlig stigning på 500%, sammenlignet med ugen før Black Friday og samtidig sted gennemsnittet for online salget med 18% på Black Friday sammenlignet med sidste år (tal fra USA).

Hvordan gik det for Smart Send på Black Friday?

Inden Black Friday havde Smart Send taget en række forholdsregler, da vi ved hvor kritisk dagen er for vores kunder. Smart Send havde bl.a.

  • Midlertidigt deaktiveret ikke kritiske system-features
  • Firdoblet vores serverkapacitet
  • Deaktiveret cronejobs der kunne udskydes til de efterfølgende dage

Alt dette var med til at sikre at Smart Sends systemer præsterede rigtig godt.

Hvordan gik det for fragtfirmaeren?

Teknisk gik det bedre end tidligere år. Ud over enkelte tidsrum med problemer med at finde afhentningssteder, så gik det overordnet rigtig flot for PostNord, GLS og Bring på den tekniske front. Som følge af det store salg, så har både PostNord og GLS oplevet et stort press på deres afhentningssteder. Både PostNord og GLS har taget en del forholdsregler i forbindelse med Black Friday, men desværre har det vist sig ikke at være nok.

 

Læs mere: